Obowiązek składania oświadczeń
o wartości sprzedaży
napojów alkoholowych w 2021 roku
Centrum Profilaktyki Uzależnień i Integracji Społecznej w Giżycku przypomina przedsiębiorcom prowadzącym sprzedaż napojów alkoholowych o obowiązku* złożenia pisemnego oświadczenia o wartości sprzedaży napojów alkoholowych za 2020 r. w prowadzonym punkcie sprzedaży oraz o wniesieniu opłaty na 2021 rok za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
Termin złożenia oświadczenia oraz wniesienia I raty opłaty upływa 31 stycznia 2021 r.
Nr bankowy do wpłat 64 1240 5787 1111 0010 5856 4306.
Jednocześnie informujemy, że w sytuacji niezłożenia oświadczenia lub niedokonania w ustawowym terminie opłaty występują poniższe sankcje:
- W przypadku niezłożenia oświadczenia w terminie do 31 stycznia – zezwolenie wygasa z upływem 30 dni od dnia upływu terminu dopełnienia obowiązku złożenia oświadczenia, jeżeli przedsiębiorca w terminie 30 dni od dnia upływu tego terminu nie złoży oświadczenia wraz z jednoczesnym dokonaniem dodatkowej opłaty w wysokości 30% opłaty określonej w art. 11 ¹ ust. 2 (art. 18 ust. 12 pkt 5 i ust. 12a ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi).
- W przypadku niedokonania opłaty we właściwej wysokości lub dokonania opłaty po upływie ww. ustawowych terminów płatności (tj. po dniu 31 stycznia, 31 maja, 30 września danego roku) – zezwolenie wygasa z upływem 30 dni od dnia upływu terminu dopełnienia obowiązku dokonania opłaty, jeżeli przedsiębiorca w terminie 30 dni od dnia upływu ww. terminu do wniesienia opłaty nie wniesie raty opłaty określonej w art. 11¹ ust. 2 albo ust. 5, powiększonej o 30% tej opłaty (art. 18 ust.12 pkt 5 i ust. 12b ww. ustawy).
- Przedsiębiorca, któremu wygaśnie zezwolenie z ww. powodów może ubiegać się o nowe zezwolenie nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od dnia wydania decyzji o wygaśnięciu zezwolenia (art. 18 ust. 13 ww. ustawy).
Ponieważ terminy na złożenie dokumentów oraz dokonanie wpłaty są nieprzekraczalne i ściśle określone w ustawie, prosimy o nie odkładanie w czasie tego obowiązku. W związku z sytuacją epidemiczną ewentualne uzgodnienia, wyliczenia opłaty prosimy dokonywać do 22 stycznia br. Uzgodnienie prawidłowości wyliczenia opłaty i wszelkie pytania pod nr telefonu: 602 837 586, 87 428 51 63 87 732 41 62.
Składanie dokumentów:
- drogą tradycyjną poprzez złożenie do skrzynki podawczej na korespondencję, wystawionej przed Urzędem Miejskim w Giżycku,
- drogą pocztową na adres Centrum Profilaktyki Uzależnień i Integracji Społecznej, Al. 1 Maja 14 11-500 Giżycko. Data wpłynięcia korespondencji do skrzynki na korespondencję do UM nie jest tożsama z datą wpłynięcia do biura CPUIS. Prosimy o składanie korespondencji z wyprzedzeniem.
- przedsiębiorca może dobrowolnie dołączyć do oświadczenia wydruk z kasy fiskalnej, na podstawie którego zostało ono wypełnione.
Druk oświadczenia do pobrania
Druk oświadczenia jest także dostępny na stronie Centrum Profilaktyki Uzależnień i Integracji Społecznej.
*Obowiązki przedsiębiorcy prowadzącego sprzedaż napojów alkoholowych, o których mowa wyżej, wynikają z art. 11¹ ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2019 r. poz. 2277 ze zm.).
Informacje:
Ewa Ostrowska Dyrektor Centrum Profilaktyki Uzależnień i Integracji Społecznej
www.centrumprofilaktyki.pl (http://www.centrumprofilaktyki,pl), tel. 87 429 13 36
Fot. pixabay.com