Koncert świąteczny „Christmas Concertos” ONLINE
w wykonaniu Masovia Baroque Orchestra
19 grudnia o godz. 19.00
Transmisja z Giżyckiego Centrum Kultury na fanpage’u Urzędu Miejskiego
Zapraszamy na świąteczny koncert w wykonaniu Masovia Baroque Orchestra. Orkiestra przygotowała program pełen utworów związanych z tematyką okresu Bożego Narodzenia, które wprawią słuchaczy w prawdziwie świąteczny nastrój. Koncert z Giżyckiego Centrum Kultury będzie można śledzić na żywo, dzięki transmisji na oficjalnym fanpege’u miasta Giżycka.
Pomysłodawcą i koordynatorem wydarzenia* jest giżycczanin Krzysztof Sokołowski, muzyk Filharmonii Świętokrzyskiej, pomysłodawca koncertów muzyki dawnej i opery w plenerze, inicjator i opiekun artystyczny trzech edycji Giżyckiego Lata z G.F. Händlem, Giżycko Baroque Festiwal, założyciel orkiestry barokowej Masovia Baroque Orchestra, grający na kontrabasie barokowym w zespołach muzyki dawnej. Współorganizatorem koncertu jest Miasto Giżycko i Giżyckie Centrum Kultury, a cała impreza odbywa się pod patronatem Burmistrza Giżycka Wojciecha Karola Iwaszkiewicza.
Christmas Concertos | Masovia Baroque Orchestra:
Maciej Straburzyński – bas
Paweł Hulisz – trąbka
Mateusz Janus – koncertmistrz
Marta Michalak – skrzypce
Aleksandra Lesner – skrzypce
Michał Grześkowiak – skrzypce
Ewa Pilarska – Banaszak – altówka
Maria Banaszkiewicz – Bryła – klawesyn
Stanisław Stanicki – wiolonczela
Krzysztof Sokołowski – kontrabas
G. Torelli – Concerto Grosso Op.8 No.6
G. F. Händel – Pifa z oratorium Mesjasz
G. F. Händel – The Trumpet Shall Sound
A. Corelli – Concerto Grosso Op.6 No.8
J. S. Bach – Grosser Herr Weinachtsoratorium
Soliści:

Paweł Hulisz ur.1975 r
które przyczyniło się do nagrania pierwszej solowej płyty pt: SANACJA – „Już taki ze mnie zimny drań’’, z przebojami polskiej muzyki z lat 20-tych i 30-tych XX wieku.Wykonuje muzykę barokową i klasyczną na instrumencie historycznym.
Jest pomysłodawcą i założycielem zespołu Tubicinatores Gedanenses, z którym koncertuje
na wieżach kościołów i ratuszy, kontynuując starą gdańską praktykę grania z wież (Turmmusik). Dzięki mecenatowi Prezydenta Miasta Gdańska, zespół zrealizował dotychczas dwie płyty autorskie i jest organizatorem festiwalu „Muzyka z gdańskich wież”.Współpraca z organistą Andrzejem Szadejko doprowadziła do powstania dwóch płyt
o charaterze solowym: Rückpositiv z ariami A. Scarlattiego (sopran-Sylwia Olszyńska),
a także Rückpositiv e la bella tromba z utworami kompozytorów włoskich XVII i XVIII wieku. (G.B. Viviani, P. Franceschini, D. Gabrieli, G. Fantini)Zajmuje się opracowywaniem starodruków muzycznych z XVII i XVIII wieku, znajdujących się w bibliotece PAN w Gdańsku – kantaty okolicznościowe kompozytorów gdańskich, m.in. J.B.C.Freisslich, J.V.Meder, F.Ch.Mohrheim, J.T.Roemhildt, J.D.Pucklitz,
a także zbiorów Bibilioteki Hosianum w Olsztynie – XVIII wieczna muzyka liturgiczna.Jest kompozytorem Hejnału wykonywanego od 2017 roku na rozpoczęcie
i zakończenie Jarmarku Dominikańskiego w Gdańsku, a także Hejnału skomponowanego
w 2020 roku dla festiwalu Bydgoska Scena Barokowa.W dorobku artystycznym ma ponad 50 nagrań płytowych, jako muzyk sesyjny, kameralista i solista, uczestniczy też w wielu festiwalach muzycznych.

Maciej Straburzyński – bas-baryton. Wychowanek Poznańskiej Szkoły Chóralnej Jerzego Kurczewskiego, absolwent Wydziału Wokalnego Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie Wojciecha Drabowicza oraz Conservatorium van Amsterdam w klasie Davida Wilsona-Johnsona. Należał do Zespołu Solistów Warszawskiej Opery Kameralnej. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, zdobywca II nagrody w kategorii muzyka barokowa w konkursie Ritorna Vincitor w Ercolano w 2009 roku. Występował m.in. w Théatre de Chaillot w Paryżu (Naked Lunch Y. Kyriakidesa), La Monnaie w Brukseli (Les AveuglesD. Janssensa), De Nederlandse Opera w Amsterdamie (Kopernikus C. Viviera, Czarodziejski flet W.A. Mozarta, Donnerstag aus Licht K. Stockhausena), Opéra-théâtre de Limoges i Opéra de Rouen (prawykonanie Daral Shagi K. Defoorta), Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie (prawykonanie Requiem dla ikony K. Głowickiej), Teatrze Wielkim w Poznaniu (The Fairy Queen H. Purcella), na festiwalach Operadagen Rotterdam, Holland Festival, Warszawska Jesień i Wratislavia Cantans. W 2012 roku uzyskał stopień doktora nauk humanistycznych na Wydziale Filologii Polskiej i Klasycznej UAM w Poznaniu, a w 2018 doktora habilitowanego na Wydziale Wokalnym Akademii Muzycznej w Poznaniu. W styczniu 2020 roku objął stanowisko profesora w Instytucie Muzyki Uniwersytetu Zielonogórskiego.
*Wydarzenie współfinansowane ze środków Urzędu Miejskiego w Giżycku. Wsparcie zewnętrzne zapewnia firma Arkadiusz Stefańczyk firma ALTAR.