Zgodnie z treścią art. 5a ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Gmina Miejska Giżycko jest zobowiązana do przygotowania rocznego programu współpracy, który następnie jest uchwalany przez Radę Miejską w Giżycku.
Celem programu jest przede wszystkim lepsze wykonywanie zadań Gminy Miejskiej Giżycko poprzez korzystanie z potencjału organizacji pozarządowych, a także zwiększenie skuteczności i efektywności działań związanych z realizacją zadań publicznych. Program promuje ideę samorządności poprzez wprowadzenie przejrzystych zasad uczestnictwa sektora organizacji pozarządowych w podejmowaniu istotnych decyzji.
Roczny program współpracy wyznacza obszar zadań publicznych wszystkim organizacjom pozarządowym i innym podmiotom prowadzącymi działalność pożytku publicznego, wyrażającym wolę współpracy w działaniach na rzecz miasta i jego mieszkańców.
Prosimy o przesyłanie wszelkich wniosków i uwag w terminie do 8 listopada 2018 r.:
– na adres Urzędu Miejskiego (decyduje data wpływu do Urzędu) lub
– na adres e-mail: magdalena.telak@gizycko.pl lub
– o złożenie bezpośrednio w Punkcie Obsługi Klienta (pok. nr 7) Urzędu Miejskiego w Giżycku.
Prace nad przygotowaniem Programu wykonuje Biuro Promocji i Polityki Społecznej Urzędu Miejskiego w Giżycku.
Tekst: Magdalena Telak